search box

Wednesday 20 July 2011

when the christians pray, the muslims...err??

ade la satu hari tu aku keluar ngn member aku. yg pelik nye kali ni keluar mase dah petang buta (pinjam istilah pagi buta..hehe). kalau pagi2 or malam oke la jgk kn??..yg kitorg ni plak dah mcm 1Malaysia, tp lg spesel la. aku melayu, sorg bidayuh then lg sorg tu iban..haa, amek kau. sarawak mari !!


kitorg jalan punye jalan, sampai berpeluh la muke aku yg suci ni, tetibe jauh dlm hati aku berkate "lg best aku tido ptg2 ni". tp member aku si bidayuh ni meng-offer air utk aku menghilangkan segala keluh kesah anak tekak aku. ye la, rezeki jgn ditolak, nnt jatuh plak. 


without wasting any time, (cehh..mcm ayat primary skool plak) kitorg lepak kt satu mamak stall yg quite popular kt area sini. dua org member aku straight pg tempat buffet tu and took whateva it takes, whilst me sat on the chair and murmuring myself "lek lu sap kok lu"...hehe.


so diorg pn start nak makan. aku masih 'sap kok'. si bidayuh ni muslim, but si iban ni plak kristian. then mase asap tengah berkepul kepul keluar dr mulut, aku saje try nk tanye somethin' kt si iban ni. tp aku baru nk buka mulut, aku perasan si iban ni tak pandang aku pun. weiyh..aku nk ckp ngn ko nih !!

bile aku kaji dgn teliti ape yg menyebabkan die tak pandang aku, ternyata bkn la sebab aku bkn muhrim die or aku buke aurat. tp sbb die tengah berdoa (doa sebelum makan). ye, berDOA. die siap angkat tgn, doa, ps2 buat simbol cross kt dada, ps2 doa balik. perghh..malu siott. aku yg muslim ni siap merokok dpn die yg tengah berdoa tu.


berapa ramai sgt la muslim2 sekalian yg berdoa sebelum makan. dah ramai sgt aku tengok member2 aku especially yg melayu muslim ni. jgn kan nk bace doa, siap minum gune tgn kiri lg. kalau aku tegur pn die ubah time tu je, lepas tu tgn cebok tu la die gune balik. cube byg kan kite makan gune sudu, tp sudu tu la kite gune cebok punggung lps buang air besar. rase2 la kan, nak gune lg tak?? bwekkk..


paling pemalas pun bace bismillah sebelum makan dah laa ~


5 comments:

  1. weee~perkongsian yg bgos :)
    bila nk ltak entry baru ?
    xsabar neyh,kehkehkeh

    ReplyDelete
  2. hehe..thanx. :) i'm taking my time towards it

    ReplyDelete
  3. hahaha...btul2...sokong sgt!! kalu da nmpk mkanan, xigt bca doa da. trus melahap!!

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click for more information