search box

Saturday 23 July 2011

perceptions aren't facts




"aku tak pandai tp aku bkn loser..keyh"

"aku prejudis dgn perempuan tp aku bkn gay..keyh"

"aku melayu tp tak semestinya aku kena jd melayu..keyh"

it's all 'bout perceptions, not facts !!


bile dah jd kebiasaan, everything yg tak de kaitan pun boleh beranak-pinak. tak bole la nak keluar sikit drpd 'adat', mesti kena banned separuh mati.

org bodoh kurang pandai mmg selalu kena ayat. tambah2 plak golongan yg horny malas sambung belajar ni. nak terus keje la kate kan. ayat yg paling selalu keluar, "kalau kau tak nak belajar  kau nak jd ape??"

hey..Bill Gates was dropped out from Harvard. die tak grade pun, tp member2 die yg grade dulu finally became his workers in Microsoft Corp !! tp aku tak menafikan ilmu tu penting. Bill Gates was gifted. rezeki ade di mane2.

prejudice isn't good. but sometimes it can be good. it's quite abnormal  for someone who have prejudice on opposite-sex. tp kalau ade sbb yg tersendiri; mungkin ade sejarah dgn girls/guys sebelum ni, mungkin lebih selesa dgn diri/ape yg ade sekarang, or mungkin ade somethin' like mandul/mati pucuk/penyakit. sometimes prejudice isn't natural, saje mem-prejudiskan diri utk kebaikan org lain. yeah, it does happened !! ber-couple (almost) tu tak elok, and kahwin tak wajib pun. so nak kecoh ape?!

and the foolish precious pepatah melayu;

"biar mati anak jgn mati adat"

wth !! eh..kalau anak mati siape nak sambung adat?? beruk, dolphin?!

nak nikah kena bersanding, jgn langkah bendul. kalau pergi majlis agama yg formal kena pakai songkok, ketayap or serban dilarang sama sekali. kalau ade masalah rumahtangga, kena selesai ikut care adat, agama is second !!

aku sgt setuju kate2 Tuan Guru Nik Aziz, "saya tak pernah minta dilahirkan sbg melayu. lahir sbg org asli pun saya tak kisah, kalau lahir sbg seorang arab tp berjuang tolak Islam tak ade gune".

c'mon la. it's all 'bout mentality, it's juz the blacky...

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Click for more information